يونوليت ها يا استايروفوم ها

۹ بازديد

يونوليت ها يا استايروفوم ها

يونوليت ها همان پلي استايرن هاي انبساطي يا EPS هستند كه در برخي كشورها به نام استايروفوم يا پلاستوفوم نيز شناخته مي شوند. امروزه از اين مواد استفاده هاي بسيار زيادي مي شود بلكه هر روز بر كاربرد هاي آن ها نيز افزوده مي شود. در اين مقاله به بررسي برخي از پروژه ها كه در آن ها از يونوليت ها و يا استايروفوم ها استفاده شده است، مي پردازيم.

EPS  عايق الكتريكي با كارايي بالا براي زمستان هاي سرد

يكي از شهروندان كشور سرد مونتانا، قصد داشت كه سقف خانه اش را براي زمستان سرد مونتانا، عايق كند. او اين كار را با استفاده از يونوليت ها انجام داد. يونوليت مورد استفاده ي او با ضخامت ۱۱ بود. از اين نوع EPS براي عايق تمام خانه به جز پنجره ها و درها استفاده كرد. جالب است بدانيد كه در تمام اين خانه از هيچ بتني استاده نشده است و از سيستم پايه چوب براي ساخت زيرزمين و يك طبقه آن استفاده شده است. اين كار او، با استفاده از چوب و يونوليت ها، موجب شده است كه از اتلاف انرژي به شكل بسيار خوبي جلوگيري شود و بهره وري انرژي بالاتر شود.

عايق بندي سقف ساختمان هاي فلزي با استفاده از يونوليت ها

ارزان ترين راه براي عايق بندي سقف يك ساختمان فلزي، عايق پلي استايرن است.EPS  با تراكم اسمي يك پوند در هر فوت مكعب، مقرون به صرفه ترين ارزش R موجود است. استفاده از استايروفوم ها در عايق بندي سقف هاي فلزي، باعث شده است كه علاوه بر نصب آسان آن، رنگ سفيد آن فضاي داخلي را روشن تر نمايد.

EPS  براي عايق كردن سقف، ديوار ساختمان هاي فلزي و ميله هاي پلاستيكي استفاده مي شود. پانل ها در ضخامت هاي مختلفي وجود دارند و داراي  R متفاوتي هستند. همچنين ابعاد آن ها را مي توان مطابق با تيرچه ها دقيقا در آورد.

استايروفوم يك عايق اقتصادي براي كف هاي تابشي

يكي از انواع يونوليت به نام EPS 2 يك عايق اقتصادي براي كف هاي تابشي است.EPS 2  (چگالي ۲ ميلي متر)، داراي مقدار R 4.35 در هر اينچ است، بنابراين يك پانل ضخيم ۲٫۳ اينچ است كه  R-Value 10  را فراهم مي كند. EPS  معمولا ارزان تر از پلي استايرن اكسترود شده است و داراي مقاومت فشاري مشابه است. يونوليت ها انواع ديگري نيز دارند مانند يونوليت ورقي يا يونوليت بسته بندي كه كاربرد آن مشخص است.

استفاده از استايروفوم ها در سقف هاي كاذب

EPS22 Geofoam  نوعي ديگر از انواع استايروفوم است كه در واقع يك سقف كاذب عايق است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.