سوالات كليدي قبل از طراحي اپليكيشن

۱۱ بازديد

براي اكثري از برندها و شركت‌ها، اپليكيشن گوشي ابزاري لبريز زرق و برق در دربين بقيه ابزارهاي كسب و كارشان است، در صورتي‌كه چه كه ورود به مشاجره مدير پروژه پباده سازي نرم افزار بدون داشتن برنامه‌ريزي معلوم محكوم به شكست ميباشد . براي اجتناب از شكست، تهيدست جمع‌آوري داده ها صحيح از نحوه انجام آن ميباشيد و براي اين عمل نيز، مستضعف پرسيدن سوال‌هاي صحيح كه شما را به جواب و فيض زمينه حيث برساند . چه در هنگام حرف با همكاران، سهامداران و چه مشتريان، حتمي هست سوالات اساسي مطرح شود تا بتوان برنامه‌ريزي دقيق و مشخصي براي پباده سازي و ايجاد نرم افزار داشت . در اينجا، ۵ سوال حساس كه گذشته از طراحي اپليكيشن بايد از خويش بپرسيد، مطرح شده ميباشد . 
۱- هدف از طراحي نرم افزار چيست؟ سوال ساده‌اي است البته جواب آن بستگي به فردي دارااست كه در حالا مكالمه با وي مي‌باشيد . آيا داشتن اپليكيشن، برندسازي شما را بهبود مي بخشد تا مشتريان تازه بدست آوريد، يا اين كه اينكه سبب ساز ارتقاء وفاداري مشتريان مي‌شود؟ پي بردن اينكه كدام هدف يا اين كه هدف ها كليدي هستند، قادر است به پباده سازي يك نرم افزار كه براي شاخص‌هاي سعي حساس مختص قابل بهينه‌سازي است، امداد كند . موفق‌ترين اپليكيشن‌هاي جان دار در ماركت‌ها، همه‌ي كارهايي از قبيل دانلود، گفتگو، فروش و … را انجام نمي‌دهند . بلكه بر روي يك يا دو خدمت به عنوان هدف كليدي تمركز مي‌نمايند . 
۲- تجربه كاربري و روش گردش كاربر در اپليكيشن چه طور است؟ اغلب اپليكيشن‌هايي را از رقبا يا اين كه بقيه برندهاي چيره مي‌بينيم و با خويش تاءمل مي‌كنيم: “اين به عبارتي نمونه‌اي مي باشد كه براي اپليكيشن خود به دنبالش بودم” . ارزيابي رقبا، يك عمل حياتي براي تحقيق و برنامه‌ريزي هست . البته درس‌هايي كه ازين عمل مي‌گيريم بايستي براي ايجاد يك تجربه نو و مخصوص به فرد براي مارك شما استعمال شود، نه يك رويه بازاريابي كپي‌برداري شده و ديكته شده . نرم افزار شما چطور ميتواند كارهايي كه يوزرها تا قبل از اين هم انجام مي‌داده‌اند را آسان‌تر كند؟ يك نرم افزار موبايل چطور مي‌‌تواند در بهبود و تبديل يك تجربه كاربري اختصاصي به فرد، به يك احساس خوشايند مفيد باشد؟ وقتي كه مشاهده كرد خوبي نسبت به هدف ها داشته باشيد، مي توانيد شروع به عمل بر روي رسم معماري اپليكيشن كنيد يعني صفحه ها و نوع محتوايي كه اپ را به يك ابزار كاربردي تبديل ميكند . 
۳- تامين محتوا به چه شكل خواهد بود؟ علم به اين‌كه محتواي شما از كجا مي‌آيد، پيشين از استارت طراحي اپليكيشن، سبب ساز خودداري از بروز دردسرهاي اكثري خواهد شد . چه بخواهيد محتوا را از خبرخوان تهيه و تنظيم فرماييد و چه تارنما يا شبكه‌هاي اجتماعي خويش را با اپليكيشن همگام سازي نمائيد يا اين كه حتي رويه جديدي را خوي كنيد، به هرحال بايستي در مورد نحوه تامين محتوا تصميم گيري و اصطلاحا حساب و كتاب نماييد . با اين كار، يك رويت كرد واقع‌بينانه نسبت به اندازه مدت و منابع موضوع نياز جهت حفظ و زنده نگه‌داشتن اپليكيشن خويش به دست خواهيد آورد . آن‌گاه از اين موارد، شما مي بايست محتواي نرم افزار خود را بروز و نو نگه داريد و تبليغات به موقع و هدفمند ارائه دهيد، در غير اين صوت بهتر ميباشد نرم افزار را رها فرمائيد . 
۴- در مورد نگاه و احساس استفاده كننده چه رفتاري خواهيد داشت؟ اپليكيشن‌هايي كه در زمينه يك برند هستند بايد پيوستگي ساخت نمايند . مي خواهيد يوزرها بدانند كه از اپليكيشن شما به صحت به كارگيري مي‌كنند؟ با دستورالعمل‌هاي برندسازي آشنا شويد، از خواص ديجيتالي جان دار تقليد كنيد، يك محيط نرم افزاري كه محقق‌كننده اهداف برند شماست توليد نماييد . تغييرات دقيق در طراحي، از تصاوير هدر گرفته تا منوها، آيكون و تصاوير پس‌زمينه، قادر است تمام تفاوت‌ها در زيبايي ظاهري نرم افزار شما را ايجاد كند . برندسازي بايد آيكون برنامه را نيز دربرگيرنده شود، چرا كه براي فروش و بازاريابي نرم افزار شما در ماركت‌هاي گوناگون مسئله استفاده قرار مي‌گيرد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.