تاريخچه طراحي سايت

۹ بازديد

تاريخچه پباده سازي تارنما به چند سال پيش بر مي‌گردد . كاري كه انقلاب بزرگي در دنياي ما به وجود آورد و سبك و راه و روش هاي معاش را تغيير تحول بخشيد . پباده سازي وبسايت بخش ها و كار هاي زيادي را دربرگيرنده مي شود . طراح رابط، نويسنده، برنامه نويس، طراح UX، طراح UI، مسئول سئو و بهينه سازي و … افرادي مي‌باشند كه در پباده سازي يك وب سايت شركت دارا‌هستند . اما بعضي از طراحان همگي ي اين امور را خودشان به تنهايي انجام مي دهند البته معمولا اين فرايند بوسيله يك تيم به انجام مي برسد . 

طراحي سايت در مشهد
طراحي وب داراي تاريخچه‌ي نسبتا جديديست و مي توانايي آن را به بقيه زمينه ها مانند طراحي گرافيكي لينك زد . در زير به تحليل تاريخچه پباده سازي تارنما در بازه هاي زماني متفاوت بپردازيم . 
استارت اينترنت و پباده سازي وب در سال 1989 پيشنهاد يك پروژه ي متن باز جهاني مطرح شد كه بعد ها به عنوان World Wide Web يا وب عالم گستر شناخته شد . اين پروژه در سال هاي 1991 تا 1993 متولد شد و اين ابتدا داستان و پيكار هاي تبارك بود . در آن برهه زماني مرورگرهاي متعددي وجود داشتند كه بيشتر آن ها زياد سنگين بودند . در سال 1993 Marc Andreessen و Eric Bina يك مرورگر تازه به نام موزاييك ساختند كه بر مغاير مرورگر هاي گذشته براي نمايه هاي گرافيكي و صوتي خالي از روش فقدان و قالب هاي پيشين را باخت . 
W3C در سال 1994 براي ساخت يك وب سايت جهاني با استفاده از پروتكل هاي مشترك براي فايده مندي از تمام توان ها ايجاد شد . آن ها كماكان با توليد و تعيين استانداردها ادامه دادند به طوري كه اثرها آن را امروزه مي توانيد به عنوان جاوا اسكريپت مشاهده كنيد . 
رفته رفته Netscape وارد شد و تگ هاي HTML خود را سواي دقت به قالب ها و شيوه هاي سنتي توليد تا تغيير تحول جديدي ايجاد نمايد . اينجا بود كه در ارتفاع سال هاي 1996 تا 1999 نزاع مرورگر ها دربين ماكروسافت و Netscape استارت شد . اين رقابت نتايج و تاثيرات مثبت زيادي داشت و ترقي هاي متعددي را توليد كرد . 
تاريخچه پباده سازي سايت پيشرفت و تكامل پباده سازي وب در سال 1996 ماكروسافت اوليه مرورگر رقابتي خويش را ارائه كرد . به كارگيري ي باصرفه و كاربردي از HTML و به كارگيري بخش اعظمي از قابليت هاي HTML حياتي ترين خصوصيت و دليل با اهميت موفقيتش نسبت به مرورگرهاي آن زمان بود . قابليت ايجاد و سناريو جلوه هاي چهره اي و ساختارهاي وب با استفاده از آن دوچندان خوب تر از مرورگرهاي قبل بود . 
CSS به وسيله W3C در سال 1996 براي پباده سازي و ارائه ي خوبتر به وجود آمد و امكان دسترسي به وب را بهبود اعطا كرد . 
در به عبارتي مدت زماني ناچيز كم ابزار و تجهيزات Flash استعمال شد و به طراحان وب اين امكان را داد تا پا را فراتر از HTML بگذارند و دروازه ي جديدي به طراحي وب سايت گشوده شد . در شراي چه تجهيزات و امكان هاي آن نسبت به آنچه حال حاضر مي باشد زياد كمتر بود البته تاثير و سعي چشمگيري داشت . 

طراحي اپليكيشن در مشهد
نقطه پايان نبرد مرورگر ها از سال 1998 شركت Netscape استارت به انجام يك پروژه ي منشا آزاد كرد و از توانايي هاي كليه طراحان و كساني كه در اين مورد استعداد داشتند به كار گيري كرد . آن ها در درحال حاضر ادامه و ترقي در كار خودشان بودند كه ماكروسافت در سال 2000 اوليه نسخه ي Internet Explorer را ارائه كرد . اين مرورگر به صورت بدون نقص از HTML و CSS پشتيباني مي كرد و امكان نمايش و پشتيباني كامل از PNG را هم داشت . در اين بازه زماني Netscape به AOL فروخته شد و اين تماما به برهان عقب ماندن و باخت ميل كردن آن ها از ماكروسافت بود . 
2001 تا 2012 با استارت قرن 21 و نقطه پايان پيكار مرورگر ها، اينترنت رفته رفته تبديل به معاش مردمان شد . امكانات و قابليت هاي تازه به مرورگر ها افزوده شد و طراحي سايت ها را پايين تاثير قرار بخشيد . پباده سازي و ظواهر و نحوه ي عملكرد وبسايت ها مبتلا تغيير تحول شد و رويكرد ها و گونه هاي مختلفي از پباده سازي وبسايت به وجود آمدند . روي عمل وارد شدن مرورگرهاي جديد و خوب تر از وب اكسپلورر و همينطور منفعت گيري از HTML5 و نسخه ي نو CSS و APIهاي تازه جاوا اسكريپت نيز از پاراگراف عوامل امداد كننده به اين ترقي ها بود . 
به طور كلي و در يك بيان بي آلايش مي بضاعت و توان تاريخچه ي طراحي وب سايت را اينطور ابلاغ كرد كه در يك محيط و فضاي رقابتي با سرعت بالايي شاهد رويش و ترقي طراحي سايت بوده ايم . تاريخچه پباده سازي وب سايت در ايران هم نظير و يار با بقيه نقاط دنيا به جلو رفت و روز جاري شاهد اينترنت وبسايت هاي بلندمرتبه و قادر در كشورمان هستيم . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.